woensdag 27 mei 2015

Nummer 5

We zijn 7 weken ver. 3 carbo's gehad en 5 taxol's. Nog een dikke maand en we kunnen overschakelen op de volgende kuur van 8 weken EC. De hoeveelheden cortisol die ik moet innemen zijn opnieuw verlaagd in de hoop dat ik dan beter kan slapen. Niet dat ik het erg vind om met 6 uur slaap toe te komen. Dat lost meteen het probleem op van te weinig tijd. En laat duidelijk zijn dat zelfs nu ik niet meer werk, ik nog steeds tijd tekort heb. Ik klink bijna gelijk mijn vader van 68 en mijn meter van 80.
Ik sprak gisteren ook Dr Bex, verantwoordelijk voor het cortisol verhaal, en die wist mij gerust te stellen dat er niets mis is met mijn schildklier en mijn suiker. Bij het bloedonderzoek van gisteren waren die waarden tiptop in orde. De diagnose luidt "de ziekte van Addison". (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Addison). Niet geneesbaar, wel behandelbaar met medicatie die de nodige self management vraagt want bij stresvolle situatie heeft het lichaam meer nood aan cortisol om goed te kunnen functioneren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten