woensdag 17 juni 2015

Vergeven

Vergeven, loslaten, niet rancuneus blijven, niet meer de ander even pijn willen doen als ze jou hebben gedaan .... ik heb het nog te leren. En er ligt een ideale kans: SD Worx learning, mijn ex-leidinggevende en mijn ex-BUmanager. Er komt een glimlach op mijn gezicht als ik hoor dat de cijfers niet goed zijn, dat er geen team meer is,  hoe men met collega's omgaat en iedereen stilaan vetrekt. En dat is niet mooi van mezelf, dat weet ik wel. Dat is mijn boosheid, dat ben ik die nog steeds erkenning zoek voor het onrecht dat mij werd aangedaan. Ik zou zo graag binnen stappen bij mijn ex-BUmanager en vragen "zoveel maanden later ... hebt u zich vergist destijds in mij en mijn leidinggevende en de context", "had ik niet meer steun verdiend, op zin minst het voordeel van de twijfel".

In de week vroeg iemand mij kan je hen al vergeven. En  het antwoord was neen. Wat toen volgde was op het eerste zicht een vreemd verhaal. Stel dat we na de dood verder  bestaan in een andere dimensie die alleen maar goed is. Als je opnieuw terug keert naar de aarde als mens beslis je wat je wilt leren. Bijvoorbeeld ik wil leren voor mezelf te zorgen, op mijn grond te blijven staan. En omdat te kunnen op aarde moet iemand mij een spiegel voorhouden. Stel dat andere zeggen ik ga terug naar de aarde om jou die spiegel voor te houden. Niet omdat ik dat fijn vind maar omdat ik dit wil voor jouw betekenen. Als een soort van opoffering. En stel dat dat mijn ex-leidinggevende zijn en mijn ex-BUmanager. Kan ik hun gedrag dan begrijpen, kan ik dan met meededogen naar hun kijken. Eerlijk ja, sinds ik dit als een mogelijkheid beschouw kan ik met meer rust naar hen kijken en zijn het zelfs niet meer lelijke mensen maar in wezen goedheid die mij helpen met hetgeen dat ik wil leren.

Klinkt waarschijnlijk voor sommige van jullie vreemd en high in the sky. En ik weet niet of ik geloof in een leven na de dood. En zelfs als het bestaat wat heb ik daar dan aan, ik ben er mij niet bewust van. Maar ik wil het wel als een mogelijkheid beschouwen en met een open geest kijken wat  het mij kan brengen als ik dat wel doe ... en ik heb het gevoel dat het helpt om te vergeven en los te laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten