dinsdag 9 juni 2015

Van het kaske naar de muur en terug.

Vrijdag 5 juni 2015 sloot mijn werkgever, op mijn vraag, mijn abonnement af en kreeg ik een sms dat ik werd overgezet naar een Dolfijn herlaadkaart met een tegoed van 5 euro. Eindelijk ... het onbeperkt bellen kwam binnen mijn handbereik.

Zaterdag 6 juni 2015 ga ik in de namiddag naar de Phone House om een Base abonnement af te sluiten MET behoud van nummer. De verkoper van dienst had een uur nodig om het nodige te doen. EEN UUR, ik had toen al moeten weten dat dit niet in orde ging komen. Hij gaf mij het advies mee zodra het netwerk van Mobistar wegvalt mag ik de simkaart van Base in het toestel steken. Niet eerder.

Dus late namiddag is het zover. Yipieeeeeee .... Gelijk een klein kind, blij en door het dolle heen, steek ik de nieuwe simkaart in het toestel. Pincode en bellen maar. Druk 1 voor Nederlands. OK 1. "Dit is een nieuwe simkaart wilt u het bijhorend nummer activeren druk dan 1 anders drukt u 2". OK 2. Ik word doorverbonden met een helpdesk die mij een oplossing voorstelt want het is nog steeds de bedoeling om mijn nummer te behouden... bel naar de 1999. Lukt niet. Tweede oplossing: "ik ga u op een ander nummer een sms sturen als het in orde is". Niet dus. Zondagvoormiddag bel ik terug. "We zitten met een technische storing, probeer rond 1 uur even opnieuw." Niet dus. "Het simkaartnr is fout. Graag een juist simkaartnummer?". Ik zoek een factuur ... die je tegenwoordig niet meer krijgt op papier. Dus uitvlooien hoe ik dat digitaal kan raadplegen. Geen simkaartnummer op de factuur. Dan naar mobistar bellen. Blijkt het simkaartnummer wel te kloppen maar zijn de laatste letter en twee nummers niet van tel. Ja deuh dat moeten die bij Base toch ook weten. Swoit. Nog 24 u wachten en alles komt in orde zegt een lieve dame aan de andere kant van de lijn. 24 u later... twee maal raden ... nougabollen. Dus weer naar de helpdesk van base bellen. Ik zie het probleem "mobistar heeft u nummer inactief gezet en dat moeten ze ongedaan maken anders kunnen wij het niet overnemen". Graag bij Mobistar vragen om het nummer terug actief te zetten. Dat kan zegt mobistar. Ik open een dossier voor u en binnen de vijf werkdagen is dit geregeld. HALLOOOOOOOOOOOOO .... ik zit al sinds vr zonder telefoon, nu is het welletjes geweest. Dus ik maak de man in kwestie heel duidelijk dat hij voor mij dit probleem gaat oplossen en dat ik niet vijf dagen zonder netwerk ga zitten. Hij laat mij een kleine 10 min wachten en legt vervolgens haarfijn uit dat Base in de fout is gegaan, dat hij alleen een dossier kan aanmaken en dat ik steeds terechtkan bij de ombudsdienst voor een klacht. Volgens mij heeft hij die 10 min gebruikt om zich voor te bereiden om mij beleefd maar kordaat duidelijk te maken dat hij niet veel voor mij kan betekenen. Het werkt, ook omdat ik  al lang heb geleerd dat roepen en tieren geen zin heeft. Hij opent een dossier, mijn wachttijd van 5 dagen begint te lopen. Ik bel terug naar Base en vertel de lieve man aan de andere kant van de lijn dat het openen van 2 dossiers door Base maakt dat ik nu een wachttijd moet doorlopen van 5 dagen en ik, gezien de omstandigheden, moet kunnen bellen en bereikbaar zijn. Hoe hij het oplost maakt mij niet uit maar hij gaat dit wel voor mij oplossen want na x aantal telefoontjes tussen mezelf , Base en Mobistar en het feit dat we al maandag zijn, is dat het minste wat Base voor mij kan doen. De man stelt voor om het nieuwe nummer op de simkaart te activeren zodat ik kan bellen en gebeld worden. Zodra Mobistar mijn nummer heeft geactiveerd kan ik online een nieuwe simkaart aanvragen en kan het overnemen van het oude nummer opnieuw en correct worden gestart. Na de zoveelste uitleg geloof ik er niets van ... maar wat kan ik doen. Dus voorlopig bereikbaar op de 0486447477 en wie weet dat binnen een weekje terug op het oude nummer. Al lijkt mij dat een verloren zaak ... Misschien niet slecht, een nieuw nummer. Wie weet wat het nog allemaal teweeg brengt in mijn andere nieuw leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten