maandag 20 april 2015

Melk

Morgen, 21 april, is mijn tweede chemo. De light-versie, alleen Taxol. (De Carbol is slechts om de 3 weken). Spannend! Mijn bloed zal gecontroleerd worden om te zien hoe het is met mijn witte- en rode bloedcellen, bloedplaatjes ... Kortom hoe gaat mijn lichaam om met de verwoestende eerste chemo? Fysiek mag ik niet klagen van mijn eerste chemo. Los van de aprilse misselijkheid en buikkrampen, die even onverwacht komen als dat ze gaan, geef ik voor sfeer en gezelligheid een 8 op 10.

De paasvakantie is voorbij, de meisjes zijn terug naar het school en Kurt beleeft zijn laatste vrije dagen en dan wordt het ook voor hem weer vollenbak travakken. Vandaag was hij naar de sauna dus ik had het kot helemaal alleen voor mij. In de voormiddag langs Sd om mijn papierwerk verder in orde te brengen en vervolgens een terraske doen met Inge, ex-collega Learning. Eentje die ook aan de lijve heeft mogen ondervinden waartoe sommigen in staat zijn. We praten over mijn kanker, haar paasvakantie, de mooie vooruitzichten die er komen en Klara. Een meid van 12-13 jaar die haar eigen weg in het leven zoekt. Een kind dat in het lager onderwijs werd afgeschreven omdat ze niet zo slim, snel was als sommige anderen. Totdat een mama haar stoute schoenen aantrekt en samen op weg gaat met haar dochter die nu in het eerste middelbaar zit, TSO en op haar paasrapport 75% haalt. Mooi toch ...

Op de terugweg stop ik bij de standaard boekhandel voor een eerste prospectie 'handboek Frans leren voor beginners'. Ik heb mijn zinnen gezet op Assimil. (tips altijd welkom). Als ik genezen ben wil ik beter Frans kunnen spreken. Als ik het nu niet doe, dan doe ik het nooit meer. Het plan is elke dag max een uurtje met Frans bezig te zijn. De kers op de taart ...  een taalbad in het najaar zodat ik begin 2016 van de daken kan schreeuwen dat ik genezen ben in het FRANS. En ik geloof nog steeds heel hard in beide.

Tot slot MELK. Het water komt mijn strot uit en ondanks dat ik behoorlijk eet laat mijn gewicht het een beetje afweten. Ik vermoed dat het bestrijden van kanker heel wat energie vraagt. De oplossing stond deze morgen voor mijn neus. Melk! Ik ben een melkdrinker, geen koffie, geen thee wel melk. En de melk smaakt mij elke dag beter. Ik kan er echt van genieten en het laat mij toe om op een eenvoudige gezonde manier caloriën binnen te krijgen. By By Cola zero man, hier is de melkvrouw. Schol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten