vrijdag 7 augustus 2015

Te kort maar fijn ...

De meisjes zijn al 5 dagen op kamp. Overmorgen, zondag is het bezoekdag. Voorlopig ben ik nog tip top in orde. Mijn witte bloedcellen stonden dinsdag wel weer op 600 (wat belachelijk laag is) maar zolang ik geen koorts maak of mij slecht voel mag ik fijn thuis blijven.

Oorspronkelijk wou ik de tien dagen dat de kids op kamp zijn heel ambitieus invullen. Er alles uithalen want je hebt maar 10 dagen op een jaar. Maar toen Siebe en Malin op de bus stapte wist ik: er is maar 1 ambitie -> zien dat ik op de bezoekdag aanwezig kan zijn. Dus ik rust veel. Soms wel 6 uur op een dag.

Wij zijn al vrijdag. Nog twee nachtjes slapen en ik zie mijn meiden terug. Eerst nog een logeerpartijtje met mijn neefje Renz. Vandaag ben ik hem gaan halen bij onze papa in Hasselt.

En het is een dag waarop, hoe raar dat ook klinkt, ik zou kunnen sterven. Een dag dat de zon schijnt en ik geniet. Een dag waarop ik een uur aan stuk samen met mijn neefje strijkparels uitzoek voor zijn krokodil en geniet. Een dag waarop ik met mijn vader naar de Delhaize ga en samen boodschappen doe voor de barbecue en geniet. Een dag waarop ik in de auto op de autostrade zit met mijn favoriete muziek, de zon die ondergaat .... en ik gewoon gelukkig ben. En dan weet je, als het nu stopt dan is het fijn geweest.

Te kort maar fijn ...


No one laughs at God when the doctor calls after some routine tests
No one laughs at God in a hospital
No one's laughing at God when they're saying their goodbyes

But God can be funny

At a cocktail party when listening to a good God-themed joke, or
Or when the crazies say He hates us
And they get so red in the head you think they're 'bout to choke
God can be funny,
When told he'll give you money if you just pray the right way
And when presented like a genie who does magic like Houdini
Or grants wishes like Jiminy Cricket and Santa Claus

God can be so hilarious

(Regina Spector)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten